Özel Nitelikli Alım Heyeti Programı kapsamında Türkiye'ye gelen Gulf Group of Companies CEO'su Ko Ko Latt, Ege İhracatçı Birlikleri'nde 10 firma ile ikili iş görüşmeleri yaptı.14 Ocak 2016
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Koordinasyonu'nda, düzenlenen Özel Nitelikli Alım Heyeti Programı kapsamında Türkiye'ye gelen Gulf Group of Companies CEO'su Ko Ko Latt, Ege İhracatçı Birlikleri'nde 10 firma ile ikili iş görüşmeleri yaptı.
Mynamar'da ağırlıklı olarak çok da sağlıklı olmayan palm yağı tüketildiğini anlatan Latt, "Zeytinyağı ise fazla bilinmiyor. Ülkemizde palm yağı yerine daha faydalı ve sağlıklı olan zeytinyağının tüketilmesini amaçlıyoruz. Mynmar'daki zeytinyağı pazar fiyatlarını ve talepleri araştırıyoruz. Umuyorum ki bu pazarda hem Türkiye hem de Mynmar için karşılıklı fayda sağlayacak anlaşmalar gerçekleştireceğiz" şeklinde konuştu.
50 milyon nüfuslu keşfedilmeyi bekleyen pazar
Türkiye'nin 2014-15 sezonunda Myanmar'a 90 bin dolarlık zeytin ve zeytinyağı ihraç ettiğini belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, 50 milyon nüfuslu Myanmar'ı keşfedilmeyi bekleyen, gelişebilecek bakir bir pazar olarak gördüklerini kaydetti. Myanmar'ın en büyük gruplarından biri olan Gulf Group of Companies ile başlayan işbirliğinin devamını arzu ettiklerini anlatan Renklidağ, "Türkiye'de son 15 yıldaki ağaç varlığı sayısının artışı önümüzdeki yıllarda rekolte artışını beraberinde getirecek. Türk zeytin ve zeytinyağının katma değere dönüşmesi için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı kesintisiz sürdüreceğiz" dedi.