Mobilyacılar, Çin'de üst düzey gelir grubuna dahil, tamamen ithal ürün kullanan yaklaşık 100 milyonluk nüfusa katma değerli mobilya satmayı hedefliyor.24 Mart 2016
Türk mobilyası üst markasıyla Çin Guangzhou'da düzenlenen CIFF 2016 fuarına milli katılım sağlayan mobilyacılar, Çin'de üst düzey gelir grubuna dahil, tamamen ithal ürün kullanan yaklaşık 100 milyonluk nüfusa katma değerli mobilya satarak Çin pazarında etkin olmayı hedefliyor. 4 bin metrekarelik Türkiye standıyla milli katılımın sağlandığı fuardan olumlu izlenimlerle ayrıldıklarını belirten İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, fuara İnegöl ağırlıklı olmak üzere Türkiye'nin farklı yerlerinden toplam 38 firmanın katıldığını söyledi. Gerek stant kalitesi gerekse fuara katılan firmaların ürün çeşitliliğiyle göz dolduran bir performans sergilediğini ifade eden Güleç şöyle dedi: "Çin'de üst düzey gelir grubuna sahip ve tamamen ithal ürün kullanan yaklaşık 100 milyonluk bir nüfus bulunuyor. Biz de Türkiye mobilyasını orada bir üst marka olarak konumlandırdık. Bu kesimde Türk mobilyası algısı çok olumlu. Hedefimiz katma değerli ürünlerle Çin pazarına girmek. Türkiye'de tasarım ve kalite var. İleride Çin'in Türkiye'den büyük ithalat yapacağını düşüyoruz. Onun da altyapısını hazırlıyoruz."
Amerika pazarına High Point'ten girilecek
Güleç, tasarımda en büyük rakiplerinin İtalya olduğunu, Çin'in de üretimini kaydırdığı ucuz işgücüne sahip Vietnam gibi ülkelerin rakip olarak öne çıktığını söyledi. 'Turkish Furniture has the Globality' sloganıyla tanıtım çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiren Ahmet Güleç, Amerika Kuzey Carolina'da 16-20 Nisan'da düzenlenecek olan High Point Fuarı'na da milli katılım sağlayacaklarını, bu pazarda da başarı elde edeceklerine inandıklarını bildirdi.