Foodex Japan 2018 - 43. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı, Türk gıda ihracatçılarına Japonya ve Uzakdoğu pazarına ulaşmak için fırsat sunuyor.21 Kasım 2017
Yıllık 80 milyar doların üzerinde gıda ithalatı yapan Japonya'da düzenlenen Foodex Japan 2018 - 43. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı, Türk gıda ihracatçılarına Japonya ve Uzakdoğu pazarına ulaşmak için altın fırsatlar sunuyor. Türkiye Milli Katılım Organizasyonu, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) tarafından yapılan Foodex Fuarı, 7-10 Mart 2018 tarihleri arasında Japonya'nın Chiba kentinde düzenlenecek. Uzakdoğu pazarına girmek isteyen ya da konumunu güçlendirmek isteyen Türk gıda ihracatçıları, Ekonomi Bakanlığı'nın, Japonya'yı hedef pazar olarak belirlemesi nedeniyle Foodex Japan 2018 43. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'na katılmaları halinde, fuar katılım masrafları için yüzde 70'e varan oranlarda destekten yararlanabilecek.
Foodex Japan Fuarı, gıda ihtiyacının sadece %40'ını kendisi karşılayabilen ve bu nedenle yılda yaklaşık 80 milyar dolar tutarında gıda ithalatı yapan 128 milyon nüfuslu Japonya'da düzenlenmekle birlikte, bölge ülkeleri gıda pazarına da hitap ettiğini belirten EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Foodex Japan Fuarı'na, 2017'de 77 ülke ve bölgeden toplam 3 bin 282 firma ve yaklaşık 82 bin ziyaretçinin katıldığını belirterek, Türk gıda ihracatçılarını bu fuara katılmaya davet etti.
Türkiye'den 2017 Ocak-Ekim döneminde Japonya'ya yaklaşık 110 milyon dolarlık gıda ürünleri ihracatı yapıldığını anlatan Ünlütürk, "Yıllık 80 milyar dolarlık gıda ithalatı yapan Japonya, tarım ve gıda ürün ihtiyaçlarının büyük bir kısmını ithalatla karşılıyor. Türklere karşı müthiş sevgileri var. Sizden bir kez mal aldıkları zaman sizi unutmazlar. Herkes bu ülkeye mal satmak istiyor. Tek şartları var, o da kalite" dedi.