Perakende satış hacmi, Aralık 2015'te bir önceki aya göre değişmedi. Perakende ciro ise aralıkta bir önceki aya göre yüzde 1.3 yükseldi.10 Şubat 2016
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), geçen yılın aralık ayına ilişkin perakende satış hacim endeksini açıkladı. Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi aralıkta bir önceki aya göre aynı seviyede kaldı. Gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1.6 azalırken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0.1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1.6 artış gösterdi. Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0.9, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 1.9, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 2.5 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0.2, elektrikli eşya ve mobilya satışları ise yüzde 1.7 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, geçen yılın aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.7, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 3.3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 12.7, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) ise yüzde 0.2 artış kaydetti.
Perakende ciro yükseldi
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015'in Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 1.3 yükseldi. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları aynı seviyede kalırken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0.3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 5.1 artış kaydetti.
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, söz konusu ayda bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10.7 arttı. Gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 12.2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 10.2, otomotiv yakıtı satışları da yüzde 9.7 yükseldi.