Türkiye'nin katma değerli ihracat yapan sektörlerinin başında gelen ve 2023 için 14 milyar dolar ihracat hedefleyen yaş meyve sebze ve mamulleri sektörü, 4 ülkeyi kapsayan tanıtım atağına kalktı.06 Eylül 2018
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Hong Kong, Rusya, Fransa ve Çin'de düzenlenecek 4 gıda fuarına katılarak Türk yaş meyve sebze ve meyve sebze mamullerini tanıtmaya ve bu pazarlardaki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.
Katılacakları ilk fuarın, Hong Kong'daki Asia Fruit Logistica Fuarı olduğunu söyleyen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, taze meyve sebze ürünlerinin sergilendiği fuarın, özellikle Çin ve Uzakdoğu pazarına girmek isteyen Türk yaş meyve sebze ihracatçıları için hayati öneme sahip olduğunu dile getirdi.
Taze meyve sebze ihracatçılarının ikinci durağının ise, 17-20 Eylül 2018 tarihleri arasında Rusya'nın başkenti Moskova'da düzenlenecek olan Worldfood Moscow Fuarı olacağını ifade eden Uçak, “Rusya pazarında ilk aşamada hedefimiz 1 milyar doları geçmek, orta vadede ise 2 milyar dolara ulaşmak” şeklinde konuştu.
Türkiye'nin meyve sebze mamulleri ihracatında Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin lider konumda olduğunu vurgulayan Uçak, 21-25 Ekim 2018 tarihleri arasında Fransa'nın Başkenti Paris'te düzenlenecek olan dünyanın en büyük ve prestijli gıda fuarlarından SIAL Paris Fuarı'nda Türk lezzetlerini dünyanın dört bir tarafından gelen ithalatçıların ve market zincirlerinin satın alma yetkililerinin beğenisine sunacakları bilgisini verdi.
Son fuar ise, 13-15 Kasım 2018 tarihleri arasında Çin'in Şanghay şehrinde gerçekleştirilecek olan FHC China Fuarı olacak. Bu fuarda Türkiye'de üretilen meyve sebze mamulleri tanıtılacak.