Marmarabirlik, 2016/2017 ürün alım kampanyası öncesinde 8 kooperatifin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle değerlendirme toplantısı yaptı.12 Ekim 2016
Ürün alım kampanyasından önce kooperatifler ile buluşan Marmarabirlik, kampanya döneminde 50 bin ton ürün almayı hedefliyor. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, ürün alımlarının erken başlayabileceğini belirterek, “Marmarabirlik, var yılı yok yılı, ekonominin dar yılı demeden, el ele vererek üreticinin yanında olmaya devam edecektir” dedi.
Marmarabirlik, 2016/2017 ürün alım kampanyası öncesinde 8 kooperatifin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle değerlendirme toplantısı yaptı. Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası kooperatif yönetimlerinin katıldığı toplantıda, kampanya dönemine ilişkin hedef ve stratejiler belirlendi.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 15 Temmuz’un ekonomiye verdiği zararla birlikte Marmarabirlik’in satış rakamlarında da olumsuz yansımaları olduğuna işaret etti.
Kampanya döneminde satışları artırmanın ürün alımları için büyük önem taşıdığını ifade eden Başkan Asa, ürün alım kampanyasında 50 bin ton ürün alabilmek için ortalama 230-250 milyon liralık bir bütçe gerektiğini vurguladı. 22 Eylül’de başlayan rekolte beyan alımlarının devam ettiğini de belirten Asa, bugüne kadar Marmarabirlik’e bağlı 8 kooperatiften 12 bin ortaktan toplam 30 bin ton rekolte beyanı alındığını bildirdi. Gerçekçi rekolte beyanının önemine işaret eden Asa, “24 Ekim’de sona erecek olan rekolte beyan alım dönemi tamamlandığında, 60-70 bin tonlar seviyesinde beyan geleceği tahmin edilmektedir." diye konuştu.