Konferans kuruluşu Yürekli'nin Yapı Kredi World ana sponsorluğunda düzenlediği MARKA 2018 Konferansı başladı.18 Aralık 2018
Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör açılış konuşmasında MARKA Konferanslarının iş dünyasının yakın geleceğine şekil veren en güçlü fikir platformu olduğunu belirtirken MARKA Konferanslarının değişmeyen odağında insanın bulunduğunun altını çizdi. “Bugün hala bunu savunuyoruz. Markalar insanların, hayatın bir yansıması.19 yıllık serüvende MARKA Konferansıyla birlikte Türkiye’nin tüm markaları gelişti. Bugün MARKA Konferansı misyonunu geleceği şekillendirmek üzere daha da güçlendiriyor. Artık iş dünyasının en güçlü fikir platformu. Bambaşka sorumlulukları var. Bunlar arasında köklerine, kültürüne sahip çıkan bir anlayışı savunmak var. Bu değerleri korurken bir yandan da cesaretle yepyeni ufuklara götüren sayısız kapı açmak; bu kapılardan bilgi, cesaret ve motivasyon aşılamak var” dedi.
“Zorlayıcı koşullar demek, 'fırsat' demektir”
“Önümüzdeki iki gün 2019’un yol haritasını çizeceğiz” ifadesiyle MARKA 2018'in gündemini aktaran Yürekli Şengör, “Dünya ve Türkiye zorlayıcı bir dönemde, önümüzdeki yıl yine zorlayıcı koşullar bizi bekliyor. Ama MARKA Konferansı’nda çok iyi biliyoruz ki zorlayıcı koşullar demek ‘fırsat’ demektir, yeni çıkış yolları demektir. MARKA Konferansı olarak bir derdimiz var. Bizim en büyük derdimiz ‘iyi iş’ yapmak. İyi işe, yüksek kaliteye, potansiyeli yükseltmeye imrendirmek, özendirmek” şeklinde konuştu.
Ayşegül Yürekli Şengör, “O yüzden MARKA 2018’de iş fikirleri, marka örnekleri, teknolojik yenilikler kadar spor, müzik var... Sanat var... Mizah var... Edebiyat var... Hayatı tümüyle kucaklayan bu anlayış uçsuz bucaksız bir bakış açısı için besin kaynağı. Sorunlara çözüm üretmede en değerli yakıtın bu geniş bakış açısından kazanılan ipuçları olduğuna inanıyorum” dedi.
20. yılda da ana sponsor Yapı Kredi olacak
Ayşegül Yürekli Şengör'ün konuşmasında sahneye davet ettiği Yapı Kredi Perakende Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, MARKA Konferansı'yla yaptıkları işbirliğiniden duyduğu memnuniyeti dile getirirken MARKA Konferansı'nın 20. yılında, yani MARKA 2019'da da Yapı Kredi World'ün ana sponsor olacağını açıkladı. 2019 yılındaki sponsorlukla Yapı Kredi 18'nci kez aralıksız olarak MARKA Konferanslarının sponsorluğunu yapmış olacak.
“Türkiye'nin yeni bir hikayeye ihtiyacı var”
Türkiye'nin en çok okunan ekonomi yazarlarından Uğur Gürses, Şirin Payzın'ın moderatörlüğünde MARKA 2018'e özel 2019 yılı için ekonomi analizini sundu. Ekonomi açısından kısa vadede bir sorun olduğunu ama artık teşhis konulduğu için uzun vadede bu krizin atlatılacağını anlatan Gürses, “Krizin karamsarlığından kurtulup, umutlu olmak gerekiyor” ifadelerini kullandı. Global ölçekte de ABD-Çin ticaret savaşı, yükselen milliyetçilik ve oluşan ortamı değerlendiren Uğur Gürses, 2008 krizinin oluşturduğu şartların sonucunu yaşadığımızı aktardı. Ortada çözümsüz bir kriz olmadığını, bu krizden çıkış olduğunun altını çizip “Türkiye'nin hala avantajları var. Türkiye yaşadığı ekonomik krizlerin ardından bir hikaye yazdı ve çıkış yolu buldu. Bu ortamda da yeni bir hikayeye ihtiyacı var ve bunu yazacaktır toplum” şeklinde konuşan Gürses, iş dünyası liderleri için de “Şirketlerin kendi değerlerine ve paydaşlarına sahip çıkması gerekiyor” dedi.
“Her Şey Algıyla Başlar” seansı 'Don't Speak' ile tamamlandı
İnsan beyni, psikolojisi ve karar mekanizmaları arasındaki ilişkiyi derinden inceleyen nörobilimci Beau Lotto, algı üstüne kurulu nörobilim araçlarını kullanarak bireylerin ve kurumların kaosun sınırlarında yaşarken nasıl başarı elde edebileceklerini anlattı. “Her şey algıyla başlar” diyerek başladığı ufuk açıcı sunumunda bağlamın her şey olduğunu ifade eden Lotto, beynimizin her zaman belirsizliği çözmeye çalıştığını çarpıcı örneklerle MARKA 2018 sahnesinde katılımcılara aktardı. MARKA Konferanslarının kuralı olan 15 dakika kuralını bilerek 1 saniye aşan Beau Lotto, salonda süreyi aşanlara sahneden inmeleri gerektiğini belirten ve Beau Lotto'nun konuşmasından önce “O şarkıyı çok seviyorum, dinlemek istiyorum” diye övdüğü MARKA geleneği “Don't Speak” şarkısının çalınmasına sebep oldu.
“Gelecek vicdanlı teknolojileri geliştiren gençlerin omuzlarında”
Geleceğin vicdanlı ve donanımlı liderlerini yetiştirmek için YGA'yı kuran Sinan Yaman, YGA (Young Guru Academy) işbirliğiyle Türkiye'nin dört bir yanındaki çocuklarımıza bilim eğitimini ulaştırmayı ve bilim sevgisini aşılamayı hedefleyen proje için kapsamlı ön hazırlıklarını anlatttı. Yaman, “Gelecek vicdanlı teknolojileri geliştiren gençlerin omuzlarında yükselecek. Bu anlamlı hayal için başlattığımız YGA Bilim Seferberliği'ne destek veren yeni hayal ortaklarımızla MARKA Konferansı’nda tanışmak geleceğe olan umudumuzu artırdı” ifadelerini kullandı.
İki gün boyunca 70'i aşkın konuşmacının sahne alacağı MARKA 2018'de ilk gün sunumları öğleden sonraki seansta devam edecek.