UTİKAD Başkanı Eldener, dış ticarette Uzakdoğu'nun daha cazip hale gelmesiyle lojistik firmaların da rotayı bu bölgeye çevirdiğini söyledi.22 Şubat 2017
Türkiye ile Uzakdoğu arasında lojistik talebi arttı, navlun son bir yılda 10 katından fazla yükseldi. Birleşme ve iflas sonrası gemi arzı düşerken, uçak şirketlerinin de aynı dönemde kapasite kısıtlamasına gitmeleri deniz yoluna talebi artırdı. Navlunlar İstanbul-Şangay arasında 150 dolardan 2 bin 500 dolarlara kadar çıktı. UTİKAD Başkanı Eldener, dış ticarette Uzakdoğu'nun daha cazip hale gelmesiyle lojistik firmaların da rotayı bu bölgeye çevirdiğini söyledi.
Türkiye ile Uzakdoğu arasında lojistik talebi arttı, navlun son bir yılda 10 katından fazla yükseldi. Birleşme ve iflas sonrası gemi arzı düşerken, uçak şirketlerinin de aynı dönemde kapasite kısıtlamasına gitmeleri deniz yoluna talebi artırdı. Navlunlar İstanbul-Şangay arasında 150 dolardan 2 bin 500 dolarlara kadar çıktı.
UTİKAD Başkanı Emre Eldener, coğrafi konumundan dolayı Türk lojistik firmaları için pazarda önemli fırsatlar olduğunu söyledi. Eldener, "Navlunlar hızlı artıyor. Mesela son bir yılda İstanbul-Şangay arasında 150 dolardan 2 bin 500 dolarlara kadar çıktı. Ortadoğu, Orta Asya ülkeleri, Çin ve Avrupa arasında bir aktarma merkezi olmasından kaynaklanan özellikli konumu ile lojistik üs olma iddiasını her geçen yıl güçlendiren Türkiye, coğrafi konumunu avantaja çevirmek için altyapısını da güçlendirmeye çalışıyor" dedi.
'Havayolu pahalı ama avantajlı'
Lojistik çerçevede Uzakdoğu taşımacılığını iki bölümde incelemek gerektiğine vurgu yapan Eldener, "Bunlardan ilki tabii ki denizyolu. Çünkü Uzakdoğu ile yapılan dış ticaretin çok önemli bir kısmı denizyolu ve konteyner ile taşınıyor. Burada en önemli etken kuşkusuz maliyetlerin çok daha uygun olması” dedi.
Uzakdoğu ile sürdürülen lojistik faaliyetler için alternatif taşıma modunun ise havayolu olduğunu belirten Emre Eldener, "Havayolu maliyet olarak pahalı olsa da kısa sefer süreleri anlamında diğer modların hepsinden çok daha avantajlı bir durumda" dedi.