Türk kuru meyve sektörünün 2023 yılında 3 milyar dolar ihracat hedefliyor.12 Şubat 2016
Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının yurtdışında tanıtımı ve ihracatının artırılması için faaliyet gösteren Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG), 2016 yılında ilk yurtdışı tanıtımını Türkmenistan'ın Başkenti Aşkabat'ta düzenlenen Türk İhraç Ürünleri Fuarı'nda yaptı. Türk kuru meyve sektörünün 2023 yılında 3 milyar dolar ihracat hedefi olduğuna işaret eden KMTG Başkanı Osman Öz, "2023 yılı için 3 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşmak için mevcut ihracatımızı 2 kat artırmamız gerekiyor. Bunun için yeni pazarlara ihtiyacımız var. Türk kuru meyve sektörünün tanıtım elçisi KMTG olarak, bu hedefe ulaşmak için ana ihracat pazarımız Avrupa Birliği dışında yeni pazarlar kazanmak için Türkmenistan Türk İhraç Ürünleri Fuarına katıldık. Türkmenistan üzerinden Türki Cumhuriyetlere de ihracatımızı artırmak istiyoruz" diye konuştu. 9-11 Şubat 2016 tarihleri arasında 7. kez düzenlenen Türkmenistan Türk İhraç Ürünleri Fuarı'na ikinci kez katıldıklarını anlatan Öz, Türkmenlerin Türk kuru meyvelerine yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, " Amacımız Türkmenistan pazarındaki konumumuzu güçlendirmek" diye konuştu.