Fuarda yerli ve yabancı 400 marka yer alırken, 4 gün sürecek fuarı yaklaşık 30 bin ziyaretçinin izlemesi bekleniyor.17 Ekim 2016
Franchise ve markalı bayilik sisteminin oyuncularını bir araya getiren 14. Bayim Olur musun? - Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı dün başladı. Ulusal Franchising Derneği'nin (UFRAD) düzenlediği fuarın resmi açılışına Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan ve UFRAD Başkanı Mustafa Aydın katıldı. Fuarda yerli ve yabancı 400 marka yer alırken, 4 gün sürecek fuarı yaklaşık 30 bin ziyaretçinin izlemesi bekleniyor. Fuarın açılışında konuşan Bakan Tüfenkci, franchisingin her şeyden önce üretim ve hizmete kalite standartları getirdiğini söyledi.
Tüfenkci, şunları kaydetti: "Bu da sürdürülebilirliği, dolayısıyla ekonomiye katkıyı artırıyor. Bizim için ekonomimizin büyümesine, gelişmesine hizmet eden her türlü girişim önemlidir, desteklenmelidir. Bize düşen franchising yapan firmaların standartlarının artması için teşvik etmektir. Özellikle yerli firmalarımız, isim oluşturmuş, marka olmuş firmaların franchising verdikten sonra hizmet standartlarını takip etmesi önemli." Tüfenkci, ayrıca dünyanın büyük markalarının, işletmelerinin mutlaka bir hikayesi olduğunu belirterek, "15 Temmuz bizim için artık bir kimliktir, markadır, demokrasi markasıdır. İhtiyacı olan ülkelere 15 Temmuz'un franchisingini verebilir miyiz, onu bilmiyorum" dedi.
400 yeni franchise verilecek
Açılış öncesi DÜNYA'nın sorularını yanıtlayan URFAD Başkanı Mustafa Aydın, franchise sisteminin küçük ve orta ölçekli yatırımcılar için en az risk taşıyan yatırım aracı olduğunu söylerken, franchise pazarının Türkiye'de 2015 yılı itibariyle 43 milyar dolarlık bir ticaret hacmine ulaştığını kaydetti. Birtakım siyasi ve ekonomik sıkıntıların Türkiye'de mevcut olmasına rağmen, Katar'dan Dubai'ye, İngiltere'den ABD'ye kadar Amerika'dan markaların olduğunu, bunun da Türkiye'nin hala biz cazibe merkezi olduğuna işaret ettiğini dile getirdi. 4 gün sürecek fuarda ağırlıklı olarak gıda sektörü oyuncularının yer aldığını belirten Aydın, fuar sırasında 400'e yakın yeni franchise anlaşmasının yapılmasını beklediklerini ifade etti.
Fuarın ana sponsoru Coldwell Power'ın Ülke Başkanı Gökhan Taş ise üç yıldır fuara sponsor olduklarına dikkat çekerek, 3 yıl boyunca en yoğun ilgiyi bu yılki fuarda beklediklerini dile getirdi. Taş, franchise'ın küçük bütçeli yatırımcılar için artık daha tercih edilmeye başladığını söyledi. Katılımcıların ve ziyaretçilerin büyük ilgi gösterdiği fuarın giriş inde yoğunluk oluştu.