TÜBİTAK MAM Yöneticisi Yılmaz, Türkiye'de KOBİ'lerin birden fazla alanda faaliyet göstererek kârlılık yaratmaya çalıştıklarını söyledi.28 Eylül 2016
TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) İş Geliştirme Yöneticisi Nuh Yılmaz, KOBİ'lerin başarı öyküsü yazmak için esas faaliyetlerine odaklanması gerektiğini söyledi.
Özyeğin Üniversitesi'nde düzenlenen Enerji Verimli Aydınlatma Teknolojileri Araştırma Geliştirme ve Uygulama (EVATEG) platformunun 3. çalıştayında konuşan Yılmaz, dünyada Türkiye'nin toplam ihracatından daha fazla satış hacmine sahip şirketlerin bulunduğunu hatırlattı.
Yılmaz, bir teknoloji şirketinin 120 bin çalışan ile geçtiğimiz yıl 250 milyar dolarlık satış hacmine ulaştığını ve bu rakamın Türkiye'nin toplam ihracatından fazla olduğunu ifade etti.
Dünya genelinde başarı öykülerine tanık olduğumuz şirketlerin iş yapılarını iki temel dinamik üzerine kurduklarını ifade eden Yılmaz, bunlardan ilkinin esas faaliyete odaklanarak şirketin gücünü belli sayıdaki ürün veya hizmete yoğunlaştırmak, ikincisinin ise odaklanılan alanda yenilik ve farklılık yaratmak olduğunu dile getirdi.
Yılmaz, Türkiye'de ise KOBİ'ler başta olmak üzere firmaların aynı anda birden fazla alanda faaliyet göstererek kârlılık yaratmaya çalıştıklarını, bu durumun ise odaklanma ve yenilikçilik kavramlarının önündeki en önemli engel olduğunu ifade etti.