Ajandasında ticaret Ar-Ge'si, dijitalleşme, ihracat ve turizme yönelik çalışmalar yer alan Kayseri Ticaret Odası, kentin turizm yatırımlarından ve gelirinden daha fazla pay almayı hedefliyor.08 Mart 2019
Kayseri, marka değerini artıracak çalışmalara odaklandı. Ajandasında yer alan ticaret Ar-Ge'si, dijitalleşme, ihracat ve turizm gelirlerinin artırılmasına yönelik bir dizi faaliyet bulunan Kayseri Ticaret Odası, özellikle kentin turizm yatırımlarından ve gelirinden daha fazla pay alması için yoğun mesai harcayacak.
Yapacakları çalışmalara ilişkin bilgi veren Kayseri Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Gülsoy, Kayseri'nin 'kendi yağında kavrulamayacak kadar büyüdüğünü vurguladı. 'Tüccar eksiğini bilendir' diyerek kentin ihtiyaçlarını iyi tespit ettiklerini ifade eden Gülsoy, Kayseri ekonomisi için ihracat ve turizm gelirlerinin artırılmasının önemli olduğunu, bunun için de ulaşılabilirliğin önemine dikkat çekti.
Gülsoy, Kayseri'nin gümrüklü bir havalimanına, otoban ve yüksek hızlı tren bağlantısına kadar yapılacak yatırımlarla daha ulaşılabilir bir kent olacağına işaret ederek, 'girişimci kenti' olmanın avantajlarını günümüz rekabet koşullarında avantaja çevirmenin bu eksikliklerin giderilmesinden geçtiğini söyledi.
"Biz Kayseri markasına odaklanıyoruz. Marka kent olmak adına yapacağımız daha çok işimiz var" diyen Gülsoy şu değerlendirmede bulundu: "Bunların içinde ulaşılabilirlik ilk sıralarda yer alıyor. Ulaşılan bir kentte ihracat gelişir, kente daha çok ziyaretçi gelir. Oranın sanayicisinden esnafına herkes bundan pay alır. Turizmimiz ulaşılabilir olmazsak belli bir seviyede kalır.
Örneğin; Kayseri Asurlardan Selçuklu, Roma, Osmanlı dönemine kadar önemli eserleri hatta dünyanın ilk ticaret merkezi olan Kaniş-Karum gibi özel alanlarla tarihle iç içe olan bir kültür kenti. Aladağlar Milli Parkı içerisinde yer alan Kapuzbaşı Şelaleleri, ayrıca yaklaşık 251 kuş türünün konaklama adresi Sultan Sazlığı Kuş Cenneti gibi doğa harikalarına sahip. Yapılan önemli yatırımlar ile Türkiye'nin önemli kayak merkezi haline gelen Erciyes Dağı, yaz ve kış turizminde ivme kat ediyor. Ayrıca Kayseri sağlık alanında önemli bir merkez ve mutfağı da oldukça gelişmiş bir kent. Yani Kayseri gastronomi, doğa, kültür, sağlık turizminde önemli altyapıya sahip. Bizim isteğimiz kentin turizm gelirinden daha çok pay almasına katkı sağlayacak adımların atılması. Kayseri, turizm yatırımları ve reklam çalışmaları ile ilerleyen süreçte daha fazla büyüyüp marka değerini daha da yükseltecektir."
Kayseri'nin ticaret envanteri çıkarılacak
Oda faaliyetleri hakkında da bilgi veren Gülsoy, dijital dönüşüm ve kapasite artırım projelerinin Orta Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından onaylandığını belirtti. Gülsoy, "Bu yıl Kayseri'nin ticaret Ar-Ge'sini yapacağız ve ticaret envanterini ortaya çıkaracağız. Hangi sektörün neye ihtiyacı olduğunu inceleyeceğiz. Yanı sıra kurumsallaşma ve markalaşmaya da önem veriyoruz. Abdullah Gül Üniversitesi'nde kurulan model fabrikamız ile de firmalarımızın yalın üretim tekniklerini öğrenmelerini sağlayacağız" dedi.