Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hayri Uğur, Avrupalı müşterileri ile kapasite planlaması yaparak daha fazla sipariş aldıklarını aktardı.28 Temmuz 2016
Hazır giyim ihracatçılarının lojistik merkezi Polonya oldu. Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, bu yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 7 artarken, Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin ihracatı ise yüzde 41 oranında artış gösterdi. AKİB, bu dönemde Polonya'ya olan ihracatını yüzde 928 artırırken, Polonya birlik ihracatında ilk sıraya yerleşti. Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hayri Uğur, Polonya'daki artışın nedeninin lojistik avantajlar olduğunu aktararak, "Depolama bedelleri Polonya'da daha uygun olması nedeniyle müşterilerimiz sevkiyatlarında bu ülkeyi tercih ediyor" dedi.
Avrupalı müşterileri ile kapasite planlaması yaparak daha fazla sipariş aldıklarını ve daha fazla üretim yaptıklarını aktaran Uğur, "Bu da ihracat rakamlarımıza yansıdı. Birlik olarak fuar ziyaretleri, yurtdışı ticaret heyetleri düzenledik. Ancak en önemlisi firmalarımızın kendi yoğun çabaları ile bu ihracat artışı gerçekleştirildi" dedi. Polonya'daki artışın nedeninin lojistik avantajlar olduğunu aktaran Uğur, Batı Avrupalı müşterilerinin depo olarak Polonya'yı tercih ettiklerini kaydetti.
Polonya'ya ihracat artışının yüzde 80 nedenini lojistik
Uğur, Almanya veya Fransa'dan aldıkları siparişin depo adresinin Polonya olduğunu anlatarak, Polonya'ya ihracat artışının yüzde 80 nedeninin lojistik olduğunu kaydetti. Depolama bedellerinin Polonya'da daha uygun olması nedeniyle müşterilerinin bu ülkeyi tercih ettiklerini vurgulayan Uğur, ayrıca Avrupa'nın birçok ülkesine kolay ulaşımı olan bir konumda bulunduğunu belirtti. Ukrayna'ya yapılan ihracatın yüzde 163, Bulgaristan'a ise yüzde bin arttığını vurgulayan Uğur, bu iki ülkedeki artışın nedeninin yine lojistik avantajlar olduğunu aktardı.
İhracat hedeflerini revize edeceğiz
Bu yılki ihracat hedeflerinin geçen yıla oranla yüzde 15 artırarak yaklaşık 500 milyon dolara ulaşmak olduğunu ifade eden Uğur, "Ancak ilk 6 ayda yüzde 41 oranında ihracatımızı artırdık. Hedeflerimizin çok üzerinde ilerliyoruz. Hedefleri de revize etmeyi planlıyoruz. 6 ayda 270 milyon dolara ulaştık. Aynı hızla devam edersek ihracatımız yıl sonunda 550 milyon doları bulur" diye konuştu.