Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 5 ihracatçı birliği Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore'de tanıtılması için atağa geçti.14 Mart 2017
Gıda ihracatçıları gıda ihtiyacının büyük bölümünü ithalat yoluyla karşılayan Japonya'nın 60 milyar dolarlık ithalat pastasından daha fazla pay almak istiyor. Sektörün hedefi geçen yıl 160 milyon dolar olan Japonya'ya gıda ihracatını, en kısa zamanda 1 milyar dolara çıkarmak.
Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki 5 ihracatçı birliği Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore'de tanıtılması ve pazar payının artırılması için Ekonomi Bakanlığı'nın desteklediği Turquality Projesi'nde güçlerini birleştirdi ve Türkiye'nin Japonya Büyükelçiliği rezidansında Türkiye'nin Japonya Büyükelçisi Ahmet Bülent Meriç'in evsahipliğinde resepsiyon düzenledi. Resepsiyonda ünlü Japon Şef Masayuki Okuda ve ünlü Türk Şef İbrahim Önen, Japon kamu temsilcileri, ithalatçı firmalar, basın mensupları, blogerlar ve aynı tarihlerde Japonya'da düzenlenen Foodex Gıda Fuarı'na katılan Türk firmalarının yetkililerinden oluşan 220 kişilik heyete Türk gıda ürünlerini Japon damak tadına uygun menülerle sundular. Resepsiyonda konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Vekili Nurettin Tarakçıoğlu, Japonya'nın 130 milyon nüfuslu, besinsel değeri yüksek, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip bir ülke olduğunu ve Türk gıda sektörü için en önemli hedef pazarlardan bir tanesi olduğunu kaydetti. Tarakçıoğlu, "Toplamda 1 trilyon dolara yakın ithalatı olan Japonya pazarında çok küçük bir payla temsil ediliyoruz. 2016 yılında Türkiye'den Japonya'ya yapılan gıda ürünleri ihracatı yüzde 8'lik artışla 148,5 milyon dolardan 160 milyon dolara yükseldi. Japonya'nın gıda ithalatından ilk aşamada en azından 1 milyar dolarlık pay almayı hedefliyoruz" diye konuştu.