Ur-Ge üyeleri, önümüzdeki 6 aylık eylem planı kapsamında, Hindistan, Fas, Katar, Suudi Arabistan, Fransa ile Almanya'ya çıkarma yapacak.04 Eylül 2018
Bursalı gıda sektörü temsilcileri, Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) Projesi ile ihracat yeteneğini güçlendiriyor. Ur-Ge üyeleri, önümüzdeki 6 aylık eylem planı kapsamında, Hindistan, Fas, Katar, Suudi Arabistan, Fransa ile Almanya'ya çıkarma yapacak. Kasım 2018'de ve Mart 2019'da Bursa'da iki ayrı alım heyeti düzenleyecek.
BTSO liderliğinde Ur-Ge projesi ile ihracat performanslarını yükseltmek isteyen gıda sektörü temsilcileri, ‘Food Point' kurumsal kimliği adı altında güçlerini birleştirdi. Proje ile yurt dışı pazarlama, alım heyeti, eğitim ve danışmanlık faaliyetleri gerçekleştirerek ihracat yolunda önemli gelişmeler kat eden firma temsilcileri, son 2 yılda 3 ayrı alım heyeti organizasyonuna imza attı. Bursalı gıda üreticileri, alım heyeti programlarında başta Ortadoğu ve Avrupa ülkeleri olmak üzere 40'a yakın ülkeden 500 yabancı alıcıyla bir araya gelme fırsatı yakaladı. Gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında 2 bin 500'e yakın iş görüşmesi gerçekleştirildi.
BTSO, Gıda Ur-Ge projesinin 6 aylık eylem planını da belirlendi. Sektör temsilcileri, Ekim ayında Paris Sial Fuarı'na çıkarma yapacak. Kasım ayında Almanya – Köln ve Aralık ayında Suudi Arabistan'da ikili iş görüşmesi organizasyonuna hazırlanan Ur- Ge üyesi firmalar, 2019 yılının ilk 3 ayında da B2B görüşmeleri için Katar, Fas ve Hindistan'ı ziyaret edecek. Proje çalışmaları kapsamında ayrıca 27 Kasım – 1 Aralık'ta ve 2019 Mart ayında Bursa'da alım heyeti programları düzenlenecek.
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, "Ur-Ge projemiz sektörün kendi gücünü keşfetmesini sağladı. son 5 yılda dünyanın farklı coğrafyalarından 17 bini aşkın iş insanını Bursalı firmalarla buluşturdu. Projemizin firmalara sağladığı katkı, ihracat rakamlarına da yansıdı. Bursa'da gıda sektöründe ihracat 2017'de yüzde 17 arttı. Proje üyesi 29 firmanın ihracatı ise aynı dönemde yüzde 34 oranında artış gösterdi" dedi.