Yaş meyve ve sebze ihracatı ilk 7 ayda 1.27 milyar dolara yükseldi.07 Ağustos 2018
Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Nejdat Sin, Ocak-Temmuz ihracatını en fazla katkıyı taze meyvenin yaptığına dikkat çekti. Taze meyve ihracatının, yılın ilk 7 ayında miktarda yüzde 38, değerde yüzde 30 oranında artarak 493,4 milyon dolara ulaştığını belirten Sin, temmuz ayında yapılan 104,6 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatının da yaklaşık yüzde 77’sini yaş meyvenin oluşturduğunu bildirdi. Sezon sonuna gelinen narenciye ihracatının yılın ilk 7 ayında miktarda yüzde 41, değerde yüzde 38 oranında artış göstererek 411,2 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydeden Sin, narenciye ihracatının yaklaşık yüzde 78’inin Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) kanalı ile gerçekleştirildiğini vurguladı. Sin, Ocak-Temmuz döneminde en çok ihraç edilen ürünlerin domates, limon, kiraz, vişne, mandalin ve portakal olduğunu da ifade etti.
Yaş meyve ve sebzede sağlanan ihracat artışında üretici ve ihracatçıların işbirliği içinde çalışmalarının etkisi olduğunu kaydeden Sin, “Son yıllarda üretici ve ihracatçı işbirliği içerisinde, gıda güvenliği, ürün kalitesi ve çeşitliliği arttı. Dünyanın 137 ülkesine daha yüksek fiyatlarla ihracat yapıldı. Üretimde kalite ayağının iyileştirilmesi, uluslararası piyasada Türk Malı imajının ön plana çıkarılarak markalaşma sürecine yardımcı olacak ve yurtdışı talep, fiyat ve rekabet istikrarını sağlayacak” dedi.
Hedef alternatif pazarlar
Alternatif pazarlara ulaşabilmek gayesiyle Eylül ayında Asia Fruit Logistica ve World Food Moscow fuarlarında Türk yaş meyve sebze sektörünü temsil edeceklerini kaydeden Sin, “Birliğimiz kanalıyla yapılan yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 28 oranında artarak 569,8 milyon dolara yükseldi.
AKİB, tüm ihracatçı birlikleri arasında yüzde 45’lik pay ile Türkiye yaş meyve ve sebze ihracatına en çok katkı sağlayan birlik” diye konuştu.