2018 yılını 2.5 milyar dolar ihracatla tamamlayan Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, 2019 için ihracat hedefini yüzde 15 yükseltti.09 Ocak 2019
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, bu yıl 3 milyar dolara yaklaşacak ihracat hedefine kilogram başı değeri yükselterek ulaşacaklarını belirterek, aynı zamanda yeni pazarlara açılmayı istediklerini de söyledi.
Ev ve mutfak eşyaları sektöründe Çin'den sonra kilogram bazında dünyanın en büyük ikinci ihracatçısı olan Türkiye, yeni hedefini kilogram başına değeri yükseltmek olarak belirledi. Türkiye'nin kilogram başına ihracat fiyatının 3.20 dolar seviyesinde olduğunu ve dünyada yedinci sırada bulunduğunu belirten EVSİD Başkanı Burak Önder, yapılacak çalışmalarla bu fiyatın yukarı çekilebileceğini kaydetti.
Türkiye'nin son derece kaliteli ürünler yapmasına karşın tasarım ve markalaşmadaki eksikliklerin fiyatın diğer ülkelere oranla düşük kalmasına neden olduğunu söyleyen Önder, bununla ilgili Ticaret Bakanlığı ile temas halinde olduklarını ifade etti. Bakanlığın kendilerine ambalaj tasarımı desteği verdiğini anlatan Önder, "İkincisi ürün tasarımında teşvik alabilir miyiz? Bakanlıkla bu konu ile ilgili görüşüyoruz. Eğer tasarım ve ambalajda istediklerimizi yapabilirsek kilogram başına fiyatı 3.5 dolarlara çıkabiliriz. Bunun yanında ülke markası da önemli. İtalya dediğiniz zaman akla tasarım gelir, Almanya'da kalite gelir, Çin'de fiyat... Bizim de ülke markasını oturtmamız gerekiyor" dedi.
Geçtiğimiz yıl yüzde 9.8 artışla toplam 2 milyar 531 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını belirten Önder, 2019'da ise hedefi ihracatta yüzde 15 artış olarak koyduklarını kaydetti. Önder, yaklaşık 3 milyar dolarlık bu hedefe ulaşabilmek için pazar çeşitliliği ve farklı pazarlama enstrümanlarına yöneleceklerini vurguladı.