Türk doğaltaş ihracatçıları yeni rakip olarak İtalyan firmalarla rekabeti seçerek, dünya piyasalarında fiyatta rekabet etmek yerine işlenmiş ürün üretip kalite ve tasarımla rekabet edecek.30 Ocak 2017
Türk doğaltaş ihracatçıları yeni rakip olarak İtalyan firmalarla rekabeti seçerek, dünya piyasalarında fiyatta rekabet etmek yerine işlenmiş ürün üretip kalite ve tasarımla rekabet edecek. Türkiye’ye daha fazla döviz kazandırıp 2023 hedeflerini tutturacak.
Ekonomi Bakanlığı Koordinasyonu'nda, Ege Maden İhracatçıları Birliği ve İzmir İtalyan Ticaret Odası işbirliğinde 22-26 Ocak 2017 tarihleri arasında düzenlenen "İtalya Ticaret Heyeti Organizasyonu"na katılan Türk doğaltaş ihracatçıları İtalyan doğaltaş sanayicilerinin üretim ve pazarlama metotlarını yerinde görme fırsatı buldu.
Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, 1980 sonrasında Türkiye'nin dünya doğaltaş sektörüne güçlü bir oyuncu olarak girmesi sonrasında İtalyanların Türk doğaltaş sanayicileri ile fiyat yönünden rekabet edemediği için uç ürün olarak tabir edilen işlenmiş ve katma değeri yüksek ürün ihracatına yöneldiğini, bundan sonraki süreçte Türkiye'nin de aynı yolu izlemesi gerektiğini kaydetti. İtalya'da mermer ocaklarını, mermer fabrikalarını ve mermer fabrikaları için makine üreten tesisleri gezdiklerini anlatan Kaya, "İzmir'den, Denizli'den, Antalya'dan, Burdur'dan, Sivas'tan, Ankara'dan katılan Türk doğaltaş sektörünün güçlü firmalarının temsilcileri İtalyan meslektaşlarımızın tasarım ve Ar-Ge ile mermere kattıkları katma değeri yerinde gördüler. Bundan sonraki süreçte Türk doğaltaşını daha katma değerli ihraç etmek için motive oldu" diye konuştu.