Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu'nun (ŞTG) Çin'e yönelik yaptığı tanıtım çalışmaları sonuçlarını vermeye başlıyor.22 Aralık 2016
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu'nun (ŞTG) dünyanın en kalabalık ülkesi ve en büyük ekonomisi Çin'e yönelik yaptığı tanıtım çalışmaları sonuçlarını vermeye başlıyor.
Çinli 24 önemli alıcı firmayı Türkiye'de ağırlamaya hazırlandıkları bilgisi veren ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, şöyle konuştu: “Yılbaşından bu yana Çin'de Sial China, Anufood China ve Ekonomi Bakanlığımızın Ur-Ge projeleri kapsamında Food and Hotel China fuarlarına katıldık. Bu fuarlarda edindiğimiz network ile 24 firmalık bir heyeti ülkemize getiriyoruz. Pekin, Guangzhou ve Şangay'dan getirdiğimiz bu 24 firmalık heyet ile ülkemizdeki şeker ihracatçılarına B2B görüşmeler yaptıracağız.” Hidayet Kadiroğlu, “Yakın bir geçmişe kadar bizim alıcılarımız Çin'e giderdi. Şimdi biz Çinlileri getiriyoruz” diyerek tersine dönen deverana dikkat çekti.
Çin'in ithalatı 3.2 milyar dolar
Türkiye'nin Çin'e yaptığı şekerleme ihracatının 30 milyon dolar seviyesinde olduğunu hatırlatan Kadiroğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü: “Çin'in 2015'te şeker ve şekerli mamulleri ithalatı 3.2 milyar dolar seviyesindeydi. Bu veriler ışığında Çin pazarındaki payımız 30 milyon dolar ile binde 93 olarak hesaplanıyor. Bütün gayretlerimiz bu oranın arttırılmasına yönelik.” Çin pazarında rakiplerden kaliteleri ve ürün çeşitliliği ile ayrılacaklarına da değinen Kadiroğlu, bu pazarda Türk şekerinin Avrupa ve ABD'li firmalar ile rekabet edeceğini belirtti.