Çukurova Turistik Otelciler Birliği Başkanı Murat Demir, kentte turizmin yaz aylarına sıkıştırılmaması; dört mevsim turizm potansiyeli bulunan kentin bu potansiyeli değerlendirmesi gerektiğini söyledi.25 Nisan 2017
Mersin turizminin 12 aya yayılmasının yollarını arayan sektör temsilcileri, özellikle kış turizmine dönük hazırlanan projelerin raflarda kalmasına tepkili. "Sahillerin doldurulduğu, yılan hikayesine dönen yol çalışmalarının bitirilemediği, turizmi 12 aya yaymak adına başlatılan projelerin raflarda kaldığı bir kentte, turizmin güçlendirilmesi pek kolay olmuyor" diyen Çukurova Turistik Otelciler Birliği Başkanı Murat Demir, kentte turizmin yaz aylarına sıkıştırılmaması; dört mevsim turizm potansiyeli bulunan kentin bu potansiyeli değerlendirmesi gerektiğini söyledi.
Demir, kısa sezona sıkışıp kalan Mersin turizminin uzun vadede canlı tutulabilmesi gerektiğine işaret ederek, "Sadece deniz turizmine bağlı alışkanlıkların değişmesi, kentin güçlü potansiyelinin doğru bir imaj çalışmasıyla tanıtılması ve turizm sezonunun yaz aylarına sıkıştırılmaması kentin geleceğini şekillendirecektir" dedi. Mersin'in 321 kilometrelik sahil şeridinin turizmin ana konusu olmasına karşın, kültür, spor ve sağlık turizmindeki potansiyelinin de aynı derecede öneme sahip olduğunu vurgulayan Demir, "Ortadoğu'da yaşanan iç karışıklıklar ve Rusya krizi sonrası turizm sektöründe derinleşen daralmanın aşılabilmesi için mutlaka yeni atılımlar yapmamız gerekiyor. Mersin'in yıllardır aşamadığı konu, turizmin 2-3 aya sıkışarak yaz aylarında hareketlenmesidir. Oysa Mersin'de kültür, spor ve sağlık turizmi de oldukça güçlü bir altyapıya sahiptir. Bu anlamda yeterli tanıtım faaliyetlerinin yapılmadığı çok açık. Bu anlayışın değişmesi için herkese görevler düşüyor" diye konuştu.