Ev tekstilinde öne çıkan Demirtaş OSB'de 2015'te kurulan Ev Tekstili Kümelenmesi, sektörel ihracatı artırmak için Amerika gibi büyük pazarlara yoğunlaştı.29 Ocak 2016
Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (DOSAB) 428 firmadan yüzde 65'i tekstil konusunda faaliyet gösteriyor. Ulusal ve uluslararası arenada 'ev tekstili merkezi' olarak bilinen DOSAB'daki firmaların yüzde 90'ı ihracat yapıyor. Bursa, tekstil ve hammadde ihracatı ise 1,2 milyar dolar. Bu rakam yaklaşık 8,5 milyar dolar olan Türkiye sektör ihracatının yüzde 14'ü anlamına geliyor.
DOSAB öncülüğünde geçtiğimiz yıl bu oranı artırmak için kurulan DOSAB Ev Tekstili Kümelenmesi, Avrupa, Rusya ve Ortadoğu gibi mevcut pazarlarda ihracatını artırmayı, Amerika gibi büyük pazarlarda da yer almayı planlıyor. DOSAB Ev Tekstili Kümelenmesi bu amaçlar doğrultusunda ilk yurtdışı ziyaretini 22 kişiden oluşan heyetle hedef pazarlardan Dubai'ye yaptı.
Rixos The Palm Dubai Otel bünyesinde 430 metrekarelik iki salon kiralanarak fuar ortamı yaratılan organizasyonda, 40 firmadan 47 yetkiliyle, B2B (Business to Business) ikili iş görüşmeleri yapıldı.
DOSAB Ev Tekstili Kümesi Sözcüsü Önder Işık, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Sanayici İşadamları Derneği (DOSABSİAD) işbirliğiyle hazırlanan projeyle, bölge firmalarının uluslararası alanda rekabetçiliğinin artırılması ve ortak tanıtımın sağlanması, bölgesel marka imajının oluşturulması ve ihracat potansiyelinin artırılmasını hedeflediklerini söyledi.
"Firmalarımızın birbirleri ile olan işbirliklerinin geliştirilerek, ulusal ve dış pazarlarda daha verimli ve hedef odaklı çalışmalarını sağlayacak faaliyetler yapıyoruz" diyen Işık, "Finansmanının yüzde 75'i Ekonomi Bakanlığı tarafından sağlanacak olan proje bütçesi 4 milyon dolar. Temel amacımız katılımcı firmaların ortak hareket etmenin avantajlarını kullanarak, tanıtımın artırılması sureti ile ihracat artışının gerçekleştirilmesi. Bu hedef doğrultusunda yeni pazarların belirlenmesi, ortak fuar katılımlarının sağlanması, alım heyetlerinin organize edilmesi ve bu hedefi destekleyen danışmanlık hizmetlerinin alınması planlandı. Firmalar arasında ortak çalışma ve öğrenme kültürünün gelişmesi, sektörün rekabetten ziyade farklılık yaratmaya odaklanmasına yönelik çalışmalar yapılacak" şeklinde konuştu.
Hedef ülkeler için yol haritası oluşturuldu
Şirketlerin bireysel olarak da yenilikçiliğe ve verimlilik artışına odaklanmasının altyapısını oluşturmanın küme faaliyetinin bir sonucu olarak ortaya çıkacağına dikkati çeken Işık, "Bununla ilgili en önemli faaliyetimiz tasarıma yönelik çalışmalar olacak. Uluslararası fuarlara katılarak, stratejik ortaklıkların oluşturulması ve ortak çalışma ile maliyetlerin düşürülmesi sağlanacak. Firmaların küresel rekabet yeteneğinin artırılması, küme içinde fikirlerin yayılması ve uygulanması konusunda hız kazandırılması ortak proje çalışmaları ile kazanılmakta" dedi.
Işık, detaylı çalışmalar sonucunda firmalar arası işbirliği ile kümenin hedef ülke pazarlarının tespit edildiğini ve bu hedefe yönelik yol haritası oluşturulduğunu vurgulayarak, "Avrupa, Rusya ve Ortadoğu kümenin mevcut pazarları. Mevcut pazarların ihracat satışlarını artırmak ve Amerika gibi büyük pazarlarda yer almak için gerekli çalışmaları yapmak kümenin amacı" ifadesini kullandı.