Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, İzmir’i, opsiyonel ve inovatif mobilya ürünlerinin üretildiği bir merkez yapmak için Designİzmir projesini hayata geçirdi.17 Mart 2016
Türkiye’nin önde gelen mobilya üretim merkezlerinden İzmir, tasarım ve inovasyona dayalı ürünlerle diğer üretim merkezlerinden ayrışma yolunda önemli bir projeyi hayata geçirdi. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, İzmir’i, tasarım üstünlüğü ile orta-orta üstü gelir grubuna yönelik ergonomik, fonksiyonel ve inovatif mobilya ürünlerinin üretim ve ihracat merkezi yapmayı hedefleyen Designİzmir projesini hayata geçirdi.
Proje kapsamında Egeli mobilya ihracatçıları ile bir araya gelerek bir kurumsal kimlik ve farkındalık yaratmak için ortak hareket etme kararı aldıklarını belirten Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, ilk somut adımı 24-26 Şubat tarihlerinde İzmir’de gerçekleştirilen Modeko 2016 Fuarı’nda attıklarını ve tüm üyelerinin stantlarında Designİzmir markasını kullandığını söyledi.
Tarakçıoğlu, dünya ölçeğinde bir marka olan İzmir mobilyasını daha iyi tanıtmak için, Desingİzmir markası ile sektörce belirlenen hedef pazarlar başta olmak üzere birçok ülkede tanıtım organizasyonları gerçekleştireceklerini belirterek, "Desingİzmir, İzmir ve bölgenin ürettiği katma değerli, tasarımda öncü, orta-orta üstü gelir grubuna ve tüm yaşam alanlarına hitap eden, opsiyonel, ergonomik, fonksiyonel, inovatif ürünleri tanıtmak ve ihracatını artırmak için yürütülecek bir tanıtım projesi" diye konuştu.
Birlik olarak, 2016’da da 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşmak için çalışmalarını arttırdıklarını vurgulayan Tarakçıoğlu, "Ekonomide küresel bir daralmanın yaşandığı, emtia fiyatlarının ciddi düşüş gösterdiği 2015’te Türkiye’nin ihracatının yüzde 8, Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) ihracatının yüzde 14 gerilediği ortamda birlik olarak dolar bazında 2014 yılı ihracat rakamlarına ulaşarak büyük bir başarı sergiledik. Aynı zamanda ihracat rakamlarımız euro bazında yüzde 20, miktar bazında ise yüzde 18 artış gösterdi. Birliğimizin ana ihraç kalemlerinden mobilya ihracatı yüzde 5 artışla 93.2 milyon dolara yükselirken, kağıt ürünleri ihracatımız ise yüzde 3’lük tırmanışla 321.4 milyon dolara çıktı. Odun dışı ürünler ihracatı ise yatay bir seyirle 97.4 milyon dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı" açıklamasını yaptı.