Turizmle ülke ekonomisine 10 milyar dolar katkı veren Antalya’nın ürün ve hizmet çeşitliliğini artması durumunda turizmden elde edilecek geliri daha da artıracağı belirtiliyor.03 Aralık 2018
Turizm sektöründe, 2015 yılında başlayan kriz bu yıl yerini hızlı büyüme sürecine bıraktı ve Antalya, ekim ayı itibarıyla 12 milyon turist sayısını aşarak, rekor kırdı. Bu yıl sonuna kadar turist sayısının 13.5 milyona ulaşması bekleniyor. Avrupa'daki tur operatörleri de bu yıl satışlarını mart ayına çekti ve böylece Antalya, yaklaşık sekiz aylık bir turizm sezonuna kavuştu. Ağustos ayında Türkiye'ye gelen 3.6 milyon turistin 2 milyonu Antalya'yı tercih etti. Yurt genelinde ortalama 14 milyon geceleme yapan yabancı turistlerin Antalya'da konakladığı gece sayısı 10 milyonu buldu.
Antalya'da turizm sektöründeki faaliyetler deniz-kum-güneş odaklı yürütülüyor. Kent temsilcileri, Antalya'da son yıllarda sektörde farklı alternatiflerin de öne çıkmaya başladığını belirtiyor.
Spor, kültür, inanç, kış turizminin yanı sıra kongre organizasyonları da kentte yaygınlaşıyor. Bununla birlikte söz konusu alternatiflerin daha fazla değerlendirilerek, Antalya'da turizm sezonunun 12 aya yayılması hedefleniyor. Bugün itibarıyla Antalya'nın, yalnızca turizm vasıtasıyla ülke ekonomisine katkısının 10 milyar dolar olduğu vurgulanıyor. Kentin turizm sektöründeki ürün ve hizmet çeşitliliğinin artması durumunda; potansiyelin değerlendirilerek, kentin turizmden elde edeceği gelirin daha da artacağı belirtiliyor.
Gündemde dijital turizm de var
Öte yandan deniz turizmi, kentin marka değerini oluştururken, kırsal bölgelerde turizmin gelişmesi için daha fazla yol alınması gerektiği vurgulanıyor. Bununla birlikte artık Antalya'da ‘dijital turizmi' konuşulmasının zamanının geldiği dile getiriliyor. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, yapay zeka programlarıyla turistin yurtdışında yakalanması, Antalya'ya geldiğinde de akıllı uygulamalarla kenti rahat bir şekilde ve sorunsuz zaman geçirmesinin sağlanması gerektiğini belirtiyor. Benzer çalışmaları inşaattan, kent kültürüne, çevreye kadar her alanda yapabileceklerini aktaran Çetin, ATSO'nun birçok alanda dijitalleşmeyi sağlayacak bir vizyonu barındıran çalışmalar yürüttüğünü aktarıyor. ATSO, Antalya Valiliği'nin de desteği ile kenti kamu ve özel sektörünü bir araya getirerek, Antalya 4.0 ana başlığında tarım 4.0, sanayi 4.0, turizm 4.0, ticaret 4.0 ve kent 4.0 konularında sektörlerin gelecek vizyonunu oluşturmayı amaçlıyor.