Turquality ‘Yönetici Geliştirme Programı’nda 12. dönem mezunları sertifikalarını aldı.16 Ekim 2015
Dünyanın en kapsamlı marka geliştirme programı olan Turquality tarafından, program kapsamındaki firmaların orta ve üst düzey yöneticileri için gerçekleştirilen ‘Yönetici Geliştirme Programı’nın 12. dönemi sona erdi. 122 yöneticiye sertifikaları Ekonomi Bakanı Zeybekci ve TİM Başkanı Büyükekşi'nin katıldığı törende verildi.
Sertifika töreninde konuşan TİM Başkanı Büyükekşi, 71 bin ihracatçının temsilcisi olan TİM'in markalaşmaya büyük önem verdiğini hatırlattı. “Turquality bu anlamda çok önemli. Turquality kapsamında 108 firmanın 119 markasını, Marka Destek Programı kapsamında 61 firmanın 62 markasını destekliyoruz. 2023 yılına kadar Turquality kapsamında 125 firmayı, marka destek programı kapsamında 50 firmayı desteklemeyi hedefliyoruz" diye konuşan Büyükkekşi, 12 dönemde tamamlanan Turquality programı kapsamında toplamda 820 yöneticinin mezun olup, sertifikalarını aldığını söyledi.
“100 Türk markasının toplam değeri 34 milyar dolar”
Mehmet Büyükekşi, TİM olarak yeni Türkiye'ye marka ve logo hediye ettiklerini hatırlatarak, "Yeni Türkiye markası ve logosu, ülkemize önemli katkılar sağlayacak. Ulusal Marka Endeksi raporuna göre, Türkiye 668 milyar dolarlık marka değeri ile dünyanın en değerli 19. ülke markası oldu" dedi.
Türkiye’nin En Değerli Markaları araştırmasının sonucuna göre de bu yıl, en büyük 100 Türk markasının toplam değerinin 34 milyar doları aştığını ifade eden Büyükekşi şu bilgileri verdi: “Dünyanın en değerli markası olan Apple’in marka değeri 128 milyar dolar, İkinci Samsung’un 81 milyar dolar, Üçüncü Google’ın ise 76 milyar doları aşıyor. Türkiye’nin son dönemde hızla artan marka değerini yeni sloganımızla ve Turquality gibi marka gelişim programları ile daha da yukarılara taşıyacağımıza inanıyoruz."