Bursa, İstanbul, Edirne, İzmir, Konya, Kayseri ve Kahramanmaraş illerinde bulunan tarihi çarşı birlikleri ve dernekleri, Tarihi Çarşılar Federasyonu çatısı altında toplandı.17 Mayıs 2016
Federasyonun Kurucu Başkanlığı görevine seçilen Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Birliği Başkanı Muhsin Özyıldırım, ülke genelindeki tüm tarihi çarşıların ortak sesi olmak amacıyla yola çıktıklarını söyledi. Muhtelif akademisyenlerden de destek alarak çalışmalarını sonlandırdıklarını ve 3 Mart tarihi itibariyle Tarihi Çarşılar Federasyonu'nu resmi olarak kurduklarını vurgulayan Özyıldırım, federasyonun merkez ve kurucu başkanlığının Osmanlı'ya ait en eski ve en büyük çarşının bulunduğu Bursa'ya verildiğini aktardı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın envanterine göre, Türkiye'de, 55 civarında il ve ilçede tarihi çarşı bulunduğunun bilgisini veren Özyıldırım, "Tarihi çarşılar arasında birlik ve beraberliği sağlamak istiyoruz. Beklentilerimiz, dertlerimiz, çözüm önerilerimiz müşterek. Her şeyden önce yasal düzenlemelerle ilgili taleplerimizi hükümete direkt ve daha etkili bir şekilde aktarabileceğiz. Bu taleplerimizden ilkini tanıtım faaliyetleri oluşturuyor. Tarihi çarşılar olarak sadece perakendenin değil turizmin de ciddi birer parçasıyız. Bu nedenle turizm ile ilgili potansiyelimizin daha çok ön plana çıkarılmasını istiyoruz. Yerel anlamda valiliklerin veya belediyelerin yaptığı çalışmalar var. Dileğimiz, Turizm ve Kültür Bakanlığı'nın ya da il kültür müdürlüklerinin marifetiyle de tanıtım yapılması" dedi.
Perakendeciler Konseyi'nde yer almak istiyoruz
"Yönetmelik gereği kurulması planlanan Perakendeciler Konseyi'nde bizler de söz sahibi olmak istiyoruz" ifadesini kullanan Özyıldırım, şunları kaydetti: "Perakende piyasasının düzenlenmesine yönelik yasa sanki alışveriş merkezi yasası gibi algılanıyor. Oysa alışveriş merkezleri de e-ticaret de perakende sektörünün birer oyuncuları. Tarihi çarşılar olarak bizler de Perakendeciler Konseyi içinde yer alabildiğimiz takdirde esnafın beklentilerini dile getirebileceğiz."
‘Tarihi çarşıların ticaret hacmi çok yüksek'
Başta İstanbul Kapalıçarşı olmak üzere ülke genelindeki tarihi çarşıların ticaret hacminin çok yüksek olduğuna dikkati çeken Özyıldırım, buna örnek olarak Unesco Dünya Kültür Mirası Listesi'ne giren 7 asırlık Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi'nde 22 Nisan'da başlayan Payitaht Çarşı Alışveriş Günleri'ni gösterdi. Özyıldırım, arzu ettikleri tanıtımı yapamamalarına rağmen kampanyanın ilk iki haftasında 5 milyon TL değerinde 50 bin kupon verildiğini belirtti.