Mersin'de düzenlenen Uluslararası Kardeş Şehirler Turizm Zirvesi'nde konuşan Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Başkanı Dr. Michael Frenzel, sınır ötesi seyahat edenlerin sayısının gelecek yıl 2 milyarı bulacağını söyledi.25 Kasım 2015
Bu yıl ilk kez düzenlenen Uluslararası Kardeş Şehirler Turizm Zirvesi, Mersin Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği ile Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), BTW ve Mersin Turizm Platformu işbirliğinde gerçekleşti. Zirvede, 25 ülke, 52 belediyeden 200'e yakın temsilci bir araya geldi.
Zirveye katılan Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Başkanı Dr. Michael Frenzel, yaklaşık yüzde 8-10 arasında büyüyen ve dünyada 277 milyondan fazla kişiye istihdam sağlayan turizm sektöründe, sınır ötesi seyahat edenlerin sayısının gelecek yıl 2 milyarı bulacağını söyledi.
Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi'nin 140'tan fazla küresel turizm şirketini temsil ettiğini belirten Frenzel, insanların çoğunun, turizmi hafif bir endüstri olarak görmesine karşın rakamların bunun tam tersini gösterdiğini ve sektörün dünya ekonomisine 7.5 trilyonluk bir katkı sağladığını kaydetti. “Dünyadaki her 10 kişiden en az birisinin turizmle bağlantısı var” diyen Frenzel, 1950'li yıllarda 25 milyon insanın sınır ötesi seyahat ederken, bu rakamın geçen yıl 1.3 milyara ulaştığına işaret etti.
Frenzel, “Şu an ise 1.8 milyar seviyesinde ve gelecek yıl 2 milyara çıkması bekleniyor” dedi. Turizmin hem istihdam, hem zenginlik, hem de altyapı oluşturulması açısından devletler için itici bir güç olduğunu vurgulayan Frenzel, Türkiye'de 2 milyondan fazla kişinin sektörde çalıştığını, turizmin GSYH'ya katkısının yüzde 12 olduğunu vurguladı.
Turizmi etkileyen 3 mega trend var
Turizmi etkileyen 3 mega trend bulunduğunu anlatan Frenzel, bunlardan ilkinin küresel değişim, ikincisinin dijital değişim ve üçüncüsünün ise tecrübeye dayalı değişim olduğunu belirterek, bu başlıkları şöyle açıkladı: “Turizmde küresel bir değişim yaşanıyor. İnsanların geldiği kaynak pazarlar değişiyor. En büyük kaynak pazarlar Amerika ve Avrupa iken şimdi Çin, Rusya gibi yeni kaynak pazarlar geldi. İkincisi dijital değişim. Artık turistler dijital kaynakları kullanarak yolculuklarına yön veriyor, rezervasyonlarını yaptırıyor, biletini kendisi alıyor. Akıllı telefonlar iyi değerlendirilmeli. Son değişim de deneyim ekonomisi. Sürekli seyahat edenler deneyim kazanıyor ve deneyimlere
daha fazla odaklanarak seyahat ediyorlar.”