Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ABD'nin en önemli gıda fuarlarından Summer Fancy Food Show'a katıldı.19 Temmuz 2016
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Türk zeytin ve zeytinyağının ABD'deki pazar payını artırmak için alanında dünyanın en büyük etkinliklerinden New York Fancy Food Fuarı'na katıldı.
Türkiye'nin sofralık zeytin üretiminde dünya liderliği, zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini amaçladığını hatırlatan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, "Biz de bu ürünleri tüm dünyaya tanıtmayı sürdürüyoruz. Son olarak 26-28 Haziran tarihleri arasında ABD'deki bu ülkenin en önemli gıda fuarı Summer Fancy Food Show'a ZZTK olarak katıldık. Fuar boyunca standımıza yoğun ilgi oldu. Amerikalılar Türk zeytin ve zeytinyağını beğendiklerini; özellikle bazı Amerikan firmaları Türk zeytin ve zeytinyağını bu pazarda görmek istediklerini söylediler. Fiyat sorunu çözülürse bu pazardaki yüksek talebi karşılayabiliriz" diye konuştu.
Dünyanın en büyük zeytinyağı ithalatçısı ABD'nin gelecek için de çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çeken Er, "ABD bizim ana hedef pazarlarımızdan ve en önemlilerindendir. Amacımız ABD'ye Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatını artırmak ve bu pazarda yerimizi sağlamlaştırmak. Bu pazarda Türk zeytinyağlarının uzun süredir tanındığını biliyoruz, bunu bir fırsat olarak görerek Türk zeytin ve zeytinyağındaki fiyatları dünyaya göre eşit hale getirebilirsek bu pazarda önemli bir yere sahip olabileceğimize inanıyorum. Ayrıca süreklilik de Amerika pazarı için oldukça önemli. Bu sürekliği sağlayabilirsek alıcıların güvenini kazanmanın mümkün olacağını ve bu durumun ihracatımızı olumlu etkileyeceğini düşünüyorum" dedi.
'Özel ürünlere ilgi var'
Amerikalıların spesifik ürünlere de ilgi duyduğunu belirten Davut Er şunları söyledi:
"Özellikle dolgulu yeşil ve marin yapılmış zeytinlere, ayrıca naturel sızma zeytinyağına büyük ilgi var. Bunun yanı sıra prina yağının ABD'de kullanımı fast-food tüketimi yoğun olduğundan yüksek oranda. İlgi duyulan bu ürünlerin pazar potansiyelinin ülkemiz açısından değerlendirilebilmesi için, yeni bir strateji üzerine çalışılması büyük önem arz ediyor. Bu strateji kapsamında, sektörün geçtiği bu zor dönemde Ekonomi Bakanlığı'nın sektöre yönelik aktif bir destek mekanizması geliştirmesi durumunda ABD pazarına daha fazla ihracat imkanı doğacaktır."