Kurumsal İletişimciler Derneği'nin yaptığı çalışmaya göre, KOBİ'ler kurumsal iletişimin öneminin farkında, ancak henüz denemiyor. Bu alana yatırımın şirketleri daha ileri taşıyacağı belirtiliyor.24 Kasım 2015
Kurumsal İletişimciler Derneği, 'Kurumsal İletişimciler Profil ve Algı' çalışması ile alanında ilk sayılabilecek bir araştırmaya imza attı. Çalışma, kurumsal iletişim profesyonellerinin kurum içindeki konumlarından görev tanımlarına, bütçe ve ekip durumlarına kadar pek çok konuda somut veriler içeriyor. KİD Başkanı Bengi Vargül ile KİD Yönetim Kurulu Üyesi ve Yapı Kredi Stratejik İletişim Direktörü Uğur Nalbantoğlu, sektöre mercek tutan çalışmayla ilgili detayları gazetecilerle paylaştı.
Araştırma kapsamında 15 farklı ilde 664 kurumun yöneticisi ile İstanbul ve Ankara'da bulunan 35 STK ve kamu kurumu yöneticisi ile görüşülmüş. IPSOS tarafından gerçekleştirilen ve toplam 714 katılımcının yer aldığı araştırmaya göre, kurumsal iletişim algısı son 5 yılda önemli bir şekilde artarken, bu durum kurumsal iletişim departmanlarına ayrılan bütçelerde paralel bir artışa neden olmadı. Beş yıl öncesiyle kıyaslandığında kurumsal iletişime verilen önemin arttığını düşünen iletişim profesyonellerinin oranı yüzde 67 olurken, özellikle Ankara, İzmir, Antalya ve Samsun'da bu oran çok daha yüksek. Buna karşın araştırmaya katılanların yüzde 61'i bütçelerin son 5 yılda değişmediğini söyledi.
İstanbul'da kadın, Anadolu'da erkek
Araştırma, meslek profesyonelleri arasında erkek çalışan sayısının kadın çalışan sayısına göre daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle büyükşehirlerde ilgili departmanlarda kadın çalışanlar ağırlıktayken, Anadolu'ya gidildiğinde tablo değişiyor. Bunun nedeninin Anadolu'da bu görevi bizzat şirket patronunun üstlenmesi ya da bu iş için görevlendirilmiş kişinin sürekli patronla dirsek temasında bulunmasından kaynaklandığı tahmin ediliyor. Araştırma, kurumsal iletişimin artık bir üst yönetim fonksiyonu olarak görüldüğünü ispat ediyor. Araştırmaya katılan kurumsal iletişimciler, en çok birlikte çalıştıkları kişinin CEO ya da genel müdür olduğunu söylüyor.
Kurumsal iletişim profesyonellerinin yüzde 58'i üniversite, yüzde 4'ü yüksek lisans yada doktora mezunu olduğu ortaya çıkarken, özellikle İstanbul dışında yer alan kurumlarda görev yapan kurumsal iletişimcilerin yüzde 33'ünün lise mezunu olduğu gözlemlendi. Ekip sayıları ise KİD üyelerinde ortalama 9 kişi çıkarken, KİD üyesi olmayanlar arasında ortalama 3 kişi olduğu tespit edildi.
"Kurumsal iletişimin fotoğrafını çektik" diyen KİD Başkanı Bengi Vargül, kurumsal iletişim departmanlarının öneminin artmış olmasına rağmen, bütçelerin son beş yılda çok değişmemiş olmasının altını çizerek şunları söyledi: "İstanbul'da bütçeler artıyor. Anadolu'da ise özellikle KOBİ'ler kurumsal iletişimin öneminin farkında ancak henüz denemiyor. Bu alana yatırım şirketleri ileri taşıyacak. Biz şirketlerin görünmeyen kaynaklarını yönetiyoruz. Şirketin yönetimi 10'uncu kattaysa, kurumsal iletişim departmanları 2'nci kattan 9'uncu kata çıktı. Bunu Anadolu'da anlatacağız."