KOBİ'lerin 2015'teki e-ticaret satışları yüzde 60 artarak 500 milyon TL'yi aştı. e-ticaretle uğraşan KOBİ'lere verilen sipariş adedi yüzde 45 artışla 2 milyonun üzerine çıktı.22 Ocak 2016
E-ticaret yazılımı firması IdeaSoft e-ticaret yapan KOBİ'lerin 2015 yılında gerçekleştirdikleri faaliyetlerden elde edilen verileri analiz etti. Idea- Soft'un hizmet verdiği KOBİ'ler üzerinde yapılan araştırma, 2015'te Türkiye'de e-ticaret pazarının hızlı büyümesinin devam ettiğini ortaya koydu.
Araştırma sonucunda, Türkiye'de 2015 yılında KOBİ'lerin internet üzerinden satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 60 artırarak, toplamda 500 milyon TL'yi aşan bir seviyeye ulaştıkları belirlendi. E-ticarete her geçen gün daha çok alışan Türkiye'de 2015 yılında KOBİ'lerin e-ticaret alanında müşteri sayısı, mevcut ve potansiyel müşteri adayları ile birlikte 3 milyon kişiyi geçti.
Satışlarla doğru orantılı olarak e-ticaretle uğraşan KOBİ'lere verilen sipariş adedi yüzde 45 artışla 2 milyonun üzerine çıktı.
Mobil siparişler yüzde 420 arttı
Akıllı telefonların yaygınlaşması siparişlerde mobil cihazların daha sık kullanılır olmasını sağladı. 2015 yılında mobil cihazlardan gelen sipariş sayısı yüzde 420 arttı. KOBİ'lerin e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayısı 2015'te yüzde 35 artarken, bu artış mobilde yüzde 125 oranında gerçekleşti. 45 farklı sektörden 5 bin 300'ün üzerinde KOBİ'nin e-ticaret sitesi incelendiğinde 2015 yılında sepet ortalamasının 245 TL olduğu ortaya çıktı.
En çok kredi kartı tercih edildi
Müşterilerin ödeme tercihi seçeneklerinin de analiz edildiği araştırmada, Türkiye'deki kullanıcıların e-ticarette büyük oranda kredi kartını tercih ettiği görüldü. Kredi kartlı ödeme yüzde 71,5 ile ilk sırada yer alırken, kapıda ödeme yüzde 11,3'le ikinci, havale ve EFT ise yüzde 11,1'le en çok tercih edilen üçüncü ödeme yöntemi oldu.
IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, Türkiye'nin, e-ticarete her geçen gün daha da ısındığını belirterek, "e-ticaret sektörünün büyümesi 2016'da da devam edecek. 2015'te KOBİ'ler e-ticaret üzerinden 500 milyon TL'yi aşan bir satış yaptı. 2016 yılında hedefimiz bunu 1 milyar TL'ye ulaştırmak" dedi.