'EDT Expo 2016 - 4'üncü Ev Dışı Tüketim- Gıda Ürünleri, Sarf Malzemeleri, Ekipmanları Üreticileri ve Tedarikçileri Fuarı' kapılarını açtı24 Mart 2016
CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık AŞ ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) işbirliğinde düzenlenen 'EDT Expo 2016 - 4'üncü Ev Dışı Tüketim- Gıda Ürünleri, Sarf Malzemeleri, Ekipmanları Üreticileri ve Tedarikçileri Fuarı' dün kapılarını açtı. CNR EXPO Yeşilköy'de 26 Mart 2016 tarihine kadar açık kalacak fuarın açılışında konuşan ETÜDER Derneği Başkanı Melih Şahinöz, EDT EXPO'nun, Ortadoğu, Balkan ülkeleri ve Kuzey Afrika bölgesinde düzenlenen tek ev dışı fuarı olduğuna dikkat çekti.
Şahinöz, "Yıllardır CNR Holding ile birlikte fuarı büyütmek için çalışıyoruz. Her yıl katılımcı ve ziyaretçi sayımız artıyor. Bu yıl dünyada ve coğrafyamızda yaşanan zor günlere rağmen yolumuza devam ediyoruz demek için buradayız" dedi. Fuar düzenlemeye başlarken hayallerinin sektörün paydaşlarını bir araya getirmek olduğunu aktaran Şahinöz, su ürünleri sektörü ile birlikte EDT EXPO'yu düzenlediklerini ifade etti. CNR Holding Fuarlar Koordinatörü Barış Ener de ev dışı tüketim sektörünün 50 milyarlık TL'lik büyüklüğe ulaştığını, fuarda 65 bin sektör profesyonelini bir araya getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
'Ev dışında yüzde 11 daha fazla tükettik'
ETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, Ipsos işbirliği ile gerçekleştirdikleri Foodservice Monitor araştırmasının Türkiye ev dışı tüketim sektörünü inceleyen tek ve en kapsamlı çalışma olduğunu belirtti. Türkiye'de ev dışı tüketim sektörünün büyüme ortalaması ve dünyadaki hızına vurgu yapan Şahinöz, "Ev dışı tüketim sektörü 2015 senesini dünya genelinde yüzde 4'lük bir büyüme ortalaması ile tamamlarken, Türkiye'de yüzde 11'lik bir büyüme kaydetti. Sektörümüzün büyüme hızı geleceğe dair ümit veriyor" dedi. Türkiye'de son yıllarda değişen yaşam tarzlarının ev dışı tüketim pazarındaki büyümeyi olumlu yönde etkilediğine değinen Şahinöz, "Sektör ortalama her yıl yüzde 10-15 büyüyor. Dünyada sektörün büyüklüğü 2.67 trilyon euro, ABD'de 2.1 trilyon TL. Türkiye'nin 38 katı, Avrupa pazarı ise 1.6 trilyon TL ile Türkiye'nin 29 katı büyüklüğünde. Harcama oranlarına baktığımızda sektörün daha çok gelişeceğini görüyoruz" diye konuştu.