1 Temmuz 2016'dan itibaren yapılan işlemlerin bilgileri düzenli olarak GİB'e gönderilecek.25 Aralık 2015
Mal veya hizmet alım satımına aracılık etmek üzere internet ortamındaki hizmet sağlayıcıları ve ticari amaçlı reklam verilmesine aracılık edenler ile kargo ve lojistik işletmecilerine, verdikleri hizmetlerine ilişkin bilgileri Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) iletme zorunluluğu getirildi.
Maliye Bakanlığı'nın konuya ilişkin Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, mal veya hizmetlerin alınması, satılması, kiralanması veya dağıtımı işlemlerinin gerçekleştirilmesine aracılık etmek üzere internet ortamında hizmet veren aracı hizmet sağlayıcıları, takvim yılının birer aylık süreleri içerisinde gerçekleştirdikleri söz konusu işlemlere ilişkin bilgileri elektronik ortamda GİB'in sistemine iletecek.
Söz konusu hizmet sağlayıcıları, GİB'in sistemine, aracılık hizmetinin sağlandığı internet adres veya adreslerini, aracılık hizmeti verilen gerçek ya da tüzel kişilere ait ad soyad/unvan, kimlik numarası/vergi kimlik numarası bilgileri ile adres bilgilerini ve aracılık hizmeti verilenler adına gerçekleştirilen mal ve hizmet satış/kiralama işlemlerine ilişkin her bir tahsilat tutarı ve tarihini bildirecek.
İnternet üzerinden yapılan satış ve kiralama işlemlerine ait ödemelerle ilgili olarak Bankacılık Kanunu kapsamında faaliyet gösteren bankalardan, başkanlık sistemine elektronik ortamda periyodik veri aktarımı yapılacak. Aynı şekilde, internet ortamında ticari amaçlı reklam hizmetlerinin verilmesine aracılık edenler ve M1, M2 ve M3 yetki belgesi alan kargo ve lojistik işletmecileri de takvim yılının birer aylık süreleri içerisinde verdikleri hizmetlere ilişkin olarak tebliğde belirtilen bilgileri GİB'e iletecek. Zorunluluk getirilen mükellefler, 1 Temmuz 2016 tarihinden itibaren gerçekleştirdikleri işlemlere ilişkin zorunluluk kapsamında istenen bilgileri hazırlamaya başlayacak ve takip eden aydan itibaren gönderecek.