İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB), takvimde yılın ilk organizasyonu olarak sektörde sezonu açacak.26 Kasım 2015
Gelecek yıl itibariyle TÜYAP'ta kurulacak İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB), takvimde yılın ilk organizasyonu olarak sektörde sezonu açacak. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı İsmail Doğan, TÜYAP işbirliğiyle İSMOB'un alanında en büyük ilk iki fuardan biri olmasını hedeflediklerini söylerken, TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü de takvim avantajının İSMOB'u öne çıkaracağını belirtti.
İSMOB için güçlerini birleştiren MOSDER ve TÜYAP Fuarcılık 12-17 Ocak'ta gerçekleştirilecek organizasyon öncesi Rusya'ya çıkarma yaptı. Moskova Mobilya Fuarı'nda İSMOB standı açıldı, Rus basınının katıldığı bir lansman düzenlendi.
MOSDER Başkanı Doğan ile TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü Ersözlü, hem işbirliği hem de fuarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Bu yıl 12'nci kez düzenlenecek İSMOB'un artık TÜYAP fuar alanında gerçekleştirileceğini anlatan Doğan, bu değişikliğin en önemli nedenlerinin, tarih, fuar alanı ve maliyet avantajı olduğunu belirtti.
Önceki yıllarda senenin ilk mobilya fuarının 18 Ocak'ta Köln'de gerçekleştiğini hatırlatan Doğan, bundan böyle ilk fuarın İSMOB olacağını, bunun da sektör adına önemli bir kazanım olacağını dile getirdi. İSMOB'un Çin'de ve İtalya'da düzenlenen fuarların ardından en büyük üçüncü mobilya fuarı olduğunu aktaran Doğan, her yıl ziyaretçi sayısında ortalama yüzde 20 artış kaydedildiğini, bu yıl da aynı düzeyde yükseliş beklediklerini sözlerine ekledi. İSMOB'u geçen yıl 90 bin kişi ziyaret etmişti. Bu ziyaretçilerin yaklaşık 20 bini yurtdışından gelerek fuarı izlemişti.
Tanıtımlara 1 yıl önceden başladı
TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü Ersözlü de 120 bin metrekare kapalı alanı ile Türkiye'nin en büyük fuar alanında İSMOB'un gerçekleştirileceğini söyledi. MOSDER ve TÜYAP işbirliği ile amaçlarının Türk mobilya sektörünü bölgesel güç haline getirmek olduğunu kaydeden Ersözlü, "İSMOB ile sektöre yeni bir soluk, yeni bir sayfa açıp bu zamana kadarki en iyi fuarı yapmak niyetindeyiz" dedi. İSMOB 2016'nın yaklaşık bir yıldır yurtdışında tanıtımını yaptıklarının altını çizen Ersözlü, şöyle devam etti: "Kendimize bir hedef koyduk. İstanbul'a 3 saat uçuş mesafesindeki ülkeleri belirledik. 62 ülke ve 1.5 milyarlık nüfusu kendimize ana hedef pazar olarak belirledik. Bunun dışında bu yıl ilk defa Orta Afrika'dan, Güney Amerika'dan ve Asya-Pasifik bölgesinden de fuara katılımlar olacak."