ABD'de fuara katılarak ürünlerini tanıtan Türk gıda ihracatçıları, yıllık gıda ithalatı 130 milyar dolar olan bu pazardan 1 milyar dolarlık pay almak istediklerini açıkladılar.30 Haziran 2016
Türkiye'nin gıda ürünleri ihracatını arttırmayı hedefleyen Türk gıda ihracatçıları ABD'de düzenlenen Summer Fancy Food Show Fuarı'na katıldı. New York'ta 26-28 Haziran 2016 tarihlerinde 62'ncisi düzenlenen ve 50 ülkeden 2 bin 500 katılımcısı olan fuara, Türkiye milli katılımını sağlayan Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) organizasyonunda 40 Türk firması katıldı.
Dünyanın en önemli gıda ithalatçı ülkelerinden biri olan ABD'ye Türkiye'den yoğun bir şekilde gıda ve tarım ürünleri ihracatı gerçekleştirdiğini belirten EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, "ABD, yıllık yaklaşık 130 milyar dolar gıda ürünleri ithalatı yapıyor. Bu ithalattan en azından 1 milyar dolarlık pay almak istiyoruz. Summer Fancy Food Fuarı bu hedefi gerçekleştirmemiz açısından çok değerli bir fuar. Türkiye'nin ABD'ye 2015 yılında yaptığı toplam tarım ihracatının 656 milyon dolar olduğunu göz önüne alırsak Türk gıda, tarım ihracatçıları için çok önemli bir pazar olduğunu unutmamak gerektiğini düşünüyorum" dedi.
Fuarda tanıtım atağı
Türkiye'den ABD'ye ihracatı yapılan başlıca ürünlerin kuru meyveler, kurutulmuş domates, konserve ürünler, şekerli mamuller olduğunun altını çizen Tarakçıoğlu, Summer Fancy Food Fuarı'na; Türkiye'den kuru meyveden turşuya, helvadan kurutulmuş domatese, baharattan hazır yiyeceklere birçok ürün ihracatçısı firmanın ürünlerini sergilediğini fuarda ayrıca Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu ile Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu'nun tanıtım faaliyetinde bulunduğunu kaydetti.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep ise, "Türk gıda ihracatçılarımıza yeni kapılar açacağına olan inancımızla gerçekleştirdiğimiz gıda sektöründe tüm dünya tarafından önemsenen bu ünlü fuara yaklaşık 540 metrekarelik alanda yerimizi alarak 35 firma ve 5 tanıtım grubu ile katılım sağladık. Türk gıda ürünlerinin tüm dünyada bilinirliğini artırmak istiyor ve bu çerçevede tanıtım faaliyetlerimizi sürdürüyoruz" diye konuştu.