Firmalar, klasik yöntemlerin dışına çıkarak 'kokusal' pazarlamaya yöneliyor. Hazır giyimin yanı sıra teknoloji markaları da mağazalarında özel koku kullanmaya başladı. Sektör temsilcileri, kokusal pazarlama ile satışların arttığını ve faaliyete göre koku seçiminin değiştiğini dile getirdi.29 Kasım 2017
Perakendecilerin mağazalarında özel bir koku kullanarak tüketiciyi cezbetmesi, alışverişe ikna etmesi olarak özetlenebilecek kokusal pazarlama Türkiye'de hızla yayılıyor. Birçok hazır giyim markasının kurumsal koku kullanmasının ardından farklı sektörler de konuya ilgi göstermeye başladı. Son olarak teknoloji perakende mağazalarında da özel kurumsal koku kullanılmaya başlandı. Perakendecilerin ardından havaalanları, ofisler, restoranlar, spor salonları, bankalar, hastaneler ve oteller de kurumsal kokuya yönelen alanlar arasında bulunuyor.
Kokusal pazarlama (scent marketing) adı verilen pazarlama stratejisini kullanan markalar, bu yöntemle müşterilerin satın alma kararlarında etkili olmaya çalışıyor. Ferah ve ilgi çekici kokuların etkisiyle müşterilerin mağazada daha fazla vakit geçirdiği belirtiliyor. Bu gelişme markaları da klasik pazarlama yöntemlerinin dışına çıkmaya, farklı stratejiler oluşturmaya zorluyor.
Harald H.Vogt tarafından kurulan 'Kokulu Pazarlama Derneği'nin araştırmasına göre, kurumsal kokulandırılmış alanlarda satışlar yüzde 6, müşterilerin alışveriş yapma isteği yüzde 15 ve müşterilerin mağazada kalma süresi yüzde 16 civarında artış gösteriyor.
Gayrimenkulde vanilya, finansta tarçın kokusu
Sektörlere göre kokuların değiştiğini belirten uzmanlar, "Finans sektörü için tarçınlı kokular uygun. Mücevher sektörü siyah orkide kokusundan destek almalı. Buna karşılık kuyum sektörü mimozanın ve odunsu kokuların mucizesinden yararlanmalı" diyor. Herhangi bir mekanı yuva gibi hissettirmek için emlakçılara vanilya ve pişmiş keki anımsatan kokuları öneren uzmanlar, "İnşaat sektörü için beyaz çay ve badem kokusu ideal. Eczanelerde sakinleştiren ve rahatlatan limon, gelinlik, gece kıyafeti ve benzeri tasarımları satan mağazalar ise breezya çiçeği kokmalı" önerisini paylaşıyor.