Bursa bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü yaz aylarında ilk kez düzenledikleri Junioshow Fuarı ile salı gününden itibaren 43 ülkeden yabancı alım heyetlerini ağırlamaya başladı.07 Temmuz 2017
Türkiye'nin bebe ve çocuk konfeksiyonu ihtiyacının yüzde 80'ini tek başına karşılayan Bursalı bebeciler, 43 ülkeden yabancı alım heyetini, düzenledikleri Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı (Junioshow) ile ağırlıyor. Sektörün Türkiye genelindeki ihracatı yüzde 17 artarken, Bursalı üreticiler bu oranı yüzde 80'e ulaştırmayı başardı.
Bursa'da 70 bin civarı kişinin istihdam edildiği sektörde, Fas'tan Gabon'a, İran'dan Kazakistan'a, Ukrayna'dan Romanya'ya, Yeni Zelanda'dan Amerika'ya, Güney Afrika'dan Rusya'ya ihracat yapılıyor. Bebeciler, her yıl ocak ayında düzenlenen Junioshow Fuarı ile ilkbahar-yaz kreasyonunu tanıtırken, bu yıl ikinci kez düzenlenen Junioshow Fuarı ile ilk kez kış-sonbahar kreasyonlarını da tanıtma imkanı buldu. Kış aylarında yapılan fuara ağırlıklı Ortadoğu ülkelerinden alıcı ağırlayan sektör, ürünlerini ilk kez ihracatı az olan soğuk ülkeler için görücüye çıkardı.
Kış mevsimini uzun yaşayan Doğu Bloku, Rusya, Türk Cumhuriyetleri gibi soğuk ülkelerin hedef alındığı fuarla, geçen yıl 15 Temmuz nedeniyle yaşanan kayıpların telafi edilmesi isteniyor. Açılışı 5 Temmuz'da gerçekleştirilen Junioshow 8 Temmuz tarihine kadar ziyaretçilere açık olacak. 2018 yılı sonbahar-kış koleksiyonu modasının sergilendiği fuarda, 100'ü aşkın katılımcının stant açtı. Fuara, Ticari Safari Projesi kapsamında 43 ülkeden bine yakın yabancı alım heyeti katılıyor.
Bursa'nın bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminde Türkiye'nin lider kenti olduğunu hatırlatan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş , "Sektörümüz artık katma değerli üretimini dünyaya pazarlıyor. Üyelerimiz bu sayede Bursa markasını da dünyaya tanıtıyorlar. Ticari Safari Projemiz kapsamında 43 ülkeden bine yakın alıcının katılmasını bekliyoruz" dedi.